Functiebouwwerk

  • Alle artikelen
  • Taakbeleid
  • Formatieplan
  • Corona
  • Reorganisatie
  • Achterban
  • Werkdruk
  • Tips voor de MR
  • MR nieuws
  • Huisvesting
  • Vraag en antwoord
  • Klokkenluidersregeling
  • Bovenschools
  • Identiteit
  • IKC
  • Integraal Kindcentrum
  • Lesrooster
  • Uitspraken
  • Verkiezingen
  • Jaarplan
  • Schoolplan
  • Beoordeling
  • Personeelsbeleid
  • Bekostiging
  • Brin
  • Onderhoudsplan
  • Financiën
  • Jaarverslag
  • Communicatie
  • Geschil
  • Geschillencommissie
  • Krimp
  • Schooltijden
  • Adviesrecht
  • Naleving
  • Fusie
  • Verlof
  • Benoemingsbeleid
  • Passend onderwijs
  • Samenwerking
  • Inspectie
  • Toezicht
  • Vakantie
  • Klachtenregeling
  • Toezichthouder
  • Instemmingsrecht
  • Arbeidsomstandigheden
  • Begroting
  • Informatierecht
  • Onderwijstijd
  • Professionele ruimte
  • Rechten mr
  • Mediation
  • Ontslag
  • Financieel beleid
  • Professioneel Statuut
  • Lumpsum
  • Opheffing
  • Nietigheid
  • Werkverdelingsplan
  • Risico-inventarisatie en -evaluatie
  • Faciliteiten
  • Medezeggenschapsstatuut
  • Raad van Toezicht
  • Deskundigheidsbevordering
  • Ondersteuningsplan
  • mr-reglement
  • Ontwikkeltijd
  • Leerlingen
  • Juridische bijstand
  • Verantwoording
  • Lerarentekort
  • Ouderraad
  • LAKS
  • Financieel jaarverslag
  • Bezuinigen
  • Functiemix
  • Schoolondersteuningsprofiel
  • Good Governance
  • Ondernemingskamer
  • Expertisemodel
  • Schoolmodel
  • Cao
  • Werktijden
  • Sociale veiligheid
  • Functiebouwwerk
  • Nascholing
  • Scholingsbeleid
  • Sponsoring
  • Ventilatie
  • Bovenbestuurlijk
  • samenwerkingsverband
  • Ouderbijdrage
  • wms
  • Nationaal Programma Onderwijs
  • NPO
  • Oudergeleding
  • Deelraad
  • Flexwerk
  • Lessentabel
  • Interview
  • Arbeidsmarkttoelage
  • column
  • Praktijkverhaal
  • Initiatiefrecht
  • Professionalisering
  • Activiteitenplan
  • Formatiebeleid
6 december 2021
Functiebeschrijving zonder overleg
Een nieuw functiegebouw voor ondersteunend personeel in het speciaal onderwijs is voor het conglomeraat Kentalis een mooie gelegenheid om de beschrijvingen van de functies logopedist en orthopedagoog aan te laten sluiten bij de visie van het bestuur, oordeelt de organisatie. Per functie moet één beknopte beschrijving volstaan, ook al zijn er in de praktijk verschillen tussen de 32 scholen in het land.
Lees verder
Lees verder
8 juni 2021
Functiebouwwerk vo
Het onderwerp functiegebouw krijgt in de cao VO veel minder aandacht dan in die voor het primair onderwijs. In dit artikel de belangrijke hoofdstukken uit de cao en een aantal tips.
Lees verder
Lees verder
6 april 2021
Medezeggenschap en cao; functiegebouw
Simpelweg door ervaring raken medezeggenschappers vaak beter op de hoogte met de cao-bepalingen dan hun collega’s. Zo heeft de personeelsgeleding jaarlijks te maken met de vaststelling van het functiegebouw. Het personeel in de gmr en de mr heeft daarbij verschillende rollen die elkaar aanvullen.
Lees verder
Lees verder
7 oktober 2020
Sleutelen aan het functiehuis OOP
Hoe kan onderwijsondersteunend personeel verder komen dan salarisschaal 4? Bijvoorbeeld door betere functiebeschrijvingen die passen bij de zwaardere taken die ze uitvoeren. De medezeggenschapsraad kan een duwtje in de goede richting geven.
Lees verder
Lees verder
6 oktober 2020
Hoe beoordelen we nieuwe functies?
De directie vraagt instemming op een gewijzigd functiebouwwerk waarin ook nieuwe functies staan. We weten daar als mr vol nieuwe leden niet goed raad mee. Waar moeten we op letten?
Lees verder
Lees verder